hoolabandola

Två saker. Sanna historier. En vän berättade för mig idag att han hade hållits uppe under pistolhot och överväger en tatuering för att fira den plats där pipan träffade sin sida. En annan vän
förlorade sin pappa.

Någonstans mellan min hörsel den första biten av nyheter och den sista, borstade jag mitt hår för TOLFTE tid, ångestfull jag om bajsa i en offentlig toalett, jag åt tanklöst en hel påse med Nut Clusters. Jag gjorde alla möjliga dumma och oviktiga saker.

Men då denna typ av dag kommer för att få mig att överväga betydelsen av livet och automatiskt tukta mig själv för leder den inte i de viktiga, frenetiska sätt den förtjänar att levas.
Och ändå är meningsfullt liv nödvändigtvis liv levt ambitiöst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0